Felújított városi utakat adtak át



Négy helyszínen adták át a felújított városi utakat a napokban. Összesen 16 utca lakóit várták a rövid ünnepélyes avatásra, ahol Krassay László és Pintér Zoltán alpolgármesterek tájékoztatták az érintetteket az elvégzett munkákról, majd a lakókkal közösen vágták át a nemzeti színű szalagot, jelképesen átadva ezzel a forgalomnak a megújult utakat. Az elmúlt években a gödöllői városi utak felújítására közel hatmilliárd forintot fordított az önkormányzat.

A blahai városrészben a Nyárfa utca, a Blaháné út vízelvezetése és a Kápolnaköz csomópont felújítása összesen 32,6 millió forintba került. A munkálatok eredményeként 255 méteres szakaszon újult meg az útburkolat. Az Árpád, a Béke, a Március 15., az Október 6. és a Kodály Zoltán utca, valamint a Munkácsy úti parkoló is megszépült az elmúlt hetekben. Ebben a körzetben 7855 négyzetméteres terület kapott új burkolatot, mintegy 110 millió forintért.

Gazdagodott az Újfenyves is. Az Ipolyság, a Lelesz, a Kassa, a Rozsnyó és a Váradhegyfok utcában készült el az új útburkolat mintegy 1400 méteres szakaszon. Erre csaknem 50 millió forintot fordított az önkormányzat.

Máriabesnyőn az Őrház, a Szedres, a Százszorszép és a Toboz utca felújítására került sor az idén. A közel 5000 négyzetméternyi terület felújítása a hozzá tartozó gépkocsi beállók kialakításával 65,2 millió forintba került.

Járdaépítésre 7.400.000 forintot fordított az önkormányzat.

Az átadások során az ünnepélyes pillanatok mellett arra is volt lehetőség, hogy a lakók a polgármesteri hivatal illetékeseivel és a kivitelező képviselőivel kicseréljék a felújítással kapcsolatos tapasztalataikat, és választ kapjanak felmerülő kérdéseikre is. A legtöbben a csapadékvíz elvezetésről, a tervezett további fejlesztésekről informálódtak.

A lakossági érdeklődést és aktivitást mutatja, hogy például az Újfenyvesben jelezték az ott élők, ők is kivennék részüket a fejlesztésből. Mivel a most átadott utcákban nagyon sok a kisgyermekes család, ezért, hogy meggyorsítsák a területen a járdák kiépítését, vállalnák, hogy a városi rendelettel összhangban, a 40 százalékos önrész vállalással hozzájárulnak a mielőbbi kiépítéshez. Jelezték, hogy forgalomlassító eszközök megvásárlásával is segítenék a jelenleginél kulturáltabb közlekedés megvalósítását.

Pintér Zoltán alpolgármester a helyszínen arról tájékoztatta az érdeklődőket, hogy az önkormányzat nyitott a kezdeményezésre, amennyiben annak biztosítottak a műszaki és jogi feltételei.

Megkezdődnek a munkák abban a három utcában is, amiket pályázati pénzből újít fel az önkormányzat. A Mátyás király úton (a Hunyadi utca – Arany János utca közötti szakaszán), az Arany János utcában (a Mátyás király út – Babati út közötti részen) és a Babati úton (az Arany János utca – Asbóth utcai buszmegálló között) október 13-án kezdik meg az aszfaltszőnyegezés előkészítését.

A munkákat forgalom mellett végzik, ez idő alatt sebességkorlátozásra és útszűkületre lehet számítani az érintett szakaszokon.

***

Forgalmi rend változásra kell számítani a Remsey körúton, mivel azt egyirányúsítják. A behajtás a Kossuth Lajos utca, a kihajtás pedig a Plusz Áruház felől lesz lehetséges a jövőben. A területen táblákon és szórólapokon hívják fel az érintettek figyelmét a változásra.

***

Megkezdődik a Rákos-patak gyalogoshídjának rekonstrukciója a Szabadság úton. A felújítás idejére a szakaszt október 14-től lezárják, gyalogosközlekedésre a Patak téren keresztül lesz lehetőség.

***

A napokban megkezdődik a Rákos-patak medrének rendbetétele is. Ennek során a szakemberek felmérik a meder jelenlegi állapotát, és kitűzik a pontos területét. Ez elengedhetetlen ahhoz, hogy elvégezzék a megfelelő szabályozási és kiépítési munkákat, amik rendkívül fontosak a város csapadékvíz-elvezetése szempontjából, mivel ez az egyetlen természetes vízelvezetője Gödöllőnek. Ezt a szerepét azonban csak abban az esetben tudja betölteni, ha megfelelően ki van építve. A munkák elvégzéséhez szükség van a lakosság együttműködésére is, mivel sok helyen a patakmeder csak a zárt telkeken keresztül közelíthető meg.