Minőségi díjat nyert a honlapunk

Gödöllő Város Önkormányzata a 10. alkalommal meghirdetett Az Év Honlapja pályázaton az "Önkormányzatok és települések" kategóriában a "Gödöllői városi honlap - www.godollo.hu" pályázattal Minőségi díjat nyert. Az erről szóló oklevelet Varga István alapító és dr. Eszes István, a zsűri elnöke aláírásával a december 2-án Budapesten tartott eredményhirdetésen adták át.


Élményt és szolgáltatásokat egyszerre nyújtó, sok információt tartalmazó, egyszerűen kezelhető, hangulatos és korszerű honlapként értékelték városunk önkormányzatának megújult weblapját péntek este Budapesten a Hotel Héliában, ahol kihirdették a 10. alkalommal kiírt Az Év Honlapja pályázat eredményét. Az Önkormányzatok és települések kategóriában a "Gödöllői városi honlap - www.godollo.hu" pályázat Minőségi díjat nyert. 

A pályázatra idén összesen 314 nevezés érkezett. Honlapunk 15-ös mezőnyben versenyzett és az eredményhirdetésen a kategória hat kiemelkedő pályázója  között mutatták be. 

A díjátadóra is rekord számú regisztráció érkezett. Ünnepélyes köszöntőjében Varga István, az Év Honlapja pályázat alapítója, a Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagja, az Internet Marketing Klub elnöke elmondta, hogy az idei versenyen is kiváló volt a mezőny. Számos kiemelkedő nevezés érkezett a különböző iparágakból. Külön öröm, hogy idén a zsűri megismerhetett egészen új modellen alapuló honlapokat is, melyek rendkívül ígéretes jövő előtt állnak. A webalapú gazdaság a következő években gazdaságunk egyik húzó ágazata lesz. Aki nem akar lemaradni, annak komolyan kell vennie a digitális marketinget, hangsúlyozta a szakember. 

Az Önkormányzatok és települések kategóriában az Év Honlapja díjat Győr önkormányzata nyerte, az Év Honlapja Minőségi díjat Gödöllő és Kecskemét, az Év Honlapja különdíjat Hegykő község önkormányzata kapta. 

Az idén két közönségdíjat is kiírtak. Az egyikre Az Év Honlapja oldalon, a másikra a pályázat Facebook oldalán lehetett szavazni. Az előbbiben azonban nem hirdettek eredményt, mert nem lehetett pontosan mérni a szavazatokat. A Facebook közönségdíjat a könnyűhitel.hu nyerte. A városi honlap  ezúton is köszöni a rá adott szavazatokat.  

A gödöllői önkormányzat honlapja 2003-ban jelent meg a világhálón. A következő évben, mint arról a Számítástechnika című hetilap beszámolt, a TÁRKI Zrt. 1230 települést tartalmazó, egységes szempontrendszer alapján értékelt adatbázisában már az 58. helyen szerepelt.

2007-ben a Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége e-Go elismerésben részesítette Gödöllő önkormányzatát az általa kialakított és működtetett honlapért. A TÖOSZ a TÁRKI Zrt. közreműködésével több mint 1200 önkormányzati honlapot vizsgált meg különböző, a nemzetközi összehasonlításoknak megfelelő szempontrendszer alapján. Gödöllő a városi kategóriában Szentlőrinc mögött a 2. lett. A további sorrend: Jászberény, Nagykanizsa, Szentendre, Százhalombatta volt. 

A zsűritagok a következő szempontokat vették figyelembe az értékelésnél:

Általános szempontok

Design

honlap vizuális megjelenése (színvilág, layout, tipográfia, grafika) támogatja-e a megadott célkitűzést, valamint mennyire van összhangban a honlap tartalmával.

Impresszió

A weblap vizuális megjelenése és tartalmának megismerése milyen összbenyomást kelt a látogatóban.

Innovatívitás

Milyen újszerű tartalmi, formai és programozástechnikai megoldásokat alkalmaztak a weblap fejlesztői.

Interaktivitás

Milyen formában ad lehetőséget a honlap a látogatóknak / ügyfeleknek a kapcsolattartásra. A honlap tartalma / szolgáltatásai mennyire használják ki a web által nyújtott kétirányú kommunikációs lehetőségeket.

Kategóriának megfelelő tartalom (súlyozott pontszám)

Miután a versenyben különböző kategóriákban lehet nevezni, a tartalmat nem lehet általában értékelni, hanem csak a konkrét kategória jellegzetességeinek megfelelően. A honlap tartalmi része mennyire támogatja a nevezésben megadott marketing célkitűzés megvalósítását az adott kategóriában. A kereskedelmi kategóriában induló honlapok - az üzleti szolgáltatás minősége mellett - mennyire felelnek meg a kötelező jogi előírásoknak.

Navigáció

A látogatók részéről a leggyakoribb panasz a weblapokra, hogy egy idő után elveszítik a tájékozódást, nem tudják hol vannak, hogyan tudnak visszatérni a kezdőoldalra. Értékeljük, hogy a weblap mennyire áttekinthető, milyen segítséget nyújt a weblap egyes részeinek a megismeréséhez.

 

 

 

A zsűritagok listája:

 Bonyhádi Gábor ReVision - Client Attack Commander

 Damjanovich Nebojsa Allegroup Kft. - Marketing igazgató

 Debreczeni László Adrius Web Team - üzletfejlesztési vezető

 Dénes Viktor webfejlesztő, webdesigner

 Dr. Eszes István a zsűri elnöke, BGF - tanszékvezető főiskolai tanár

 Dr. Mlinarics József Magyar Tartalomipari Szövetség - elnök

 Fazekas László HD Group - BrandApps project manager

 Kollár László Microsoft Hungary - fejlesztési igazgató

 Mucsi Csaba MTVA, új üzletágak vezető

 Petrányi-Széll András PS:PRovocative - ügyvezető

 Pioker Zoltán Bence LG Electronics Magyar Kft. - webmaster

 Rátky György NECC Kft – ügyvezető

 Sarkadi Katalin Invitel Zrt. – marketing kommunikációs vezető

 Somogyi Dóra RTL Klub - szerkesztő-riporter

 Somogyi Péter Pál Admedia - cégvezető

 Varga István Alapító, MMSZ – elnökségi tag

 Vértes János Adverticum Zrt. - elnök