A képviselő-testület november 23-án elfogadta a közlekedési koncepció javaslatait, egyetértett a javasolt fejlesztésekkel.
- Úthálózat fejlesztéssekkel:
· A 3. sz. útnak és csomópontjainak bővítésével.
· Az M3-as autópálya lehajtójával szembeni „Északi gyűjtőút” építésével.
· A Haraszti út és a Kenyérgyári út szilárd burkolatú összekötésével.
Az elkerülő út Isaszegi útig terjedő szakaszának megépítésével összefüggő belső útfejlesztésekkel:
· A Kenyérgyári út – Haraszti út csatlakozásának összekötésével az elkerülő úttal.
· Kapcsolat kiépítésével az elkerülő úttal a Táncsics M. utca vonalában.
· Kapcsolat kiépítésével az elkerülő úttal a Széchenyi utca vonalában.
· Az elkerülő út és a Vásártéri út kapcsolatának kialakításával.
· A Sík S. utca kiépítésével.
· A Széchenyi utca és a Mátyás király utca összekötésével („K-Ny”-i gyűjtőút).
· Röges utca szilárd burkolatú kiépítésével a Rét utcáig.
· A Vasvári P. utca kiépítésével.
· Az Őz utca kiépítésével és meghosszabbításával a Klapka utcáig, a vasúti aluljáró lehetőség szerinti bővítésével.
A Déli elkerülő út megépítésével összefüggő belső útfejlesztésekkel:
· Új útkapcsolat létesítésével a Bessenyei Gy. utcával párhuzamosan a Köztársaság út és a Déli elkerülő út között.
· Csomópont építésével a Köztársaság út és az elkerülő út keresztezésénél.
· A Peres út és az elkerülő út kapcsolatának megteremtésével.
További fontos és nagyléptékű belső fejlesztésekkel:
· Új út építésével az Egyetem területének szélén, a vasútállomás keleti peremén.
· A Munkácsy utca és Állomás utca közös csomópontjának kiépítésével a 3. sz. úton.
- Forgalomcsillapított övezetek kialakításával:
· Lakó-pihenő övezetek kialakításával.
· Korlátozott sebességű övezetek kialakításával.
· Vonali jellegű csillapítás kialakításával.
- Teherforgalom korlátozásával a feltételek rendelkezése állása esetén:
· Dózsa Gy. út városközponti szakaszán.
· Ady E. sétányon.
· A teljes elkerülő út rendszer megépülésekor a 3. sz. útról is ki kell tiltani az átmenő teherforgalmat.
- Parkolási rendszer fejlesztésével:
· A városközpontban felszín alatti garázsok és parkolóház építésével.
· A tervezett termálfürdő mellett a távlatban – szükség esetén – kétszintű parkoló építésével.
· Iskolák, óvodák környékének csúcsidejű közlekedés megoldásával, valamint a csúcsidőn túli parkolás megoldásával egyedi sajátosságok figyelembe vételével.
- Tömegközlekedés helyzet javításával:
Buszhálózat fejlesztésével, ahol szempont, hogy aránytalanul ne növekedjenek az üzemeltetési költségek.
· Az ellátatlan területek fokozatos bevonásával a Haraszt, Röges, a Fenyvesi újtelep, az Egyetemi és a Blaha városrészekben.
· Egy minimálisan elfogadható járatsűrűség biztosításával.
A HÉV közlekedés fejlesztése érdekében a javasolt megoldások vizsgálatának elvégzésével.
· A HÉV megálló mindkét megállója átkerülhetne a Szabadság tér áruház felőli oldalára, a HÉV árokban vezetve haladna át a 3. sz. út alatt.
· A HÉV-nek végállomása lenne a Szabadság tér „Rézgombos” felőli oldalán. Innen közvetlen átszállással a HÉV jelenlegi vonalát felhasználó helyi villamos, vagy ugyancsak a HÉV helyét használó helyi buszjárat indulhatna.
· A helyi villamos nyugati végállomása nem a „Rézgombostól” indulna, hanem a nyugati végén lévő Ipari Parktól.
· A HÉV és a 3. sz. út a Tessedik S. utca magasságában „helyet cserélne” egymással.
- Gyalogos és kerékpáros helyzet javításával:
Gyalogos kapcsolatok javításával.
· A Szabadság tér rendezését egységes koncepció alapján kell kezelni a teljes gyalogos övezet területén, ami a Petőfi térig illetve a Petőfi utcáig terjed. A rendezés során úgy kell megoldani az üzletek és az ingatlanok kiszolgálását, hogy az ne menjen a gyalogos funkciók elsődlegességének és a magas-szintű esztétikum rovására.
· A Kastély előtti területen a kialakítás célja, hogy összekapcsolódjon a Kastély környezete és az Alsópark.
· Cél a Kastély előtér és a Szabadság tér megfelelően vonzó összekapcsolása.
Kerékpárutak, vagy biztonságosan kerékpározható útvonalak kiépítésével és hálózattá alakításával, valamint megfelelően kialakított kerékpáros tárolók megépítésével.