Gödöllő

Városi Információs Portál

Alapértelmezett verzió English version
Polgárok Turizmus Ügyintézés Gazdaság Hírek
Eseménynaptár
H K Sz Cs P Sz V
 1  2  3  4  5  6  7
 8  9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        

Önkormányzati hírek



Keresés:   
2015.06.23 18:12
A Fővárosi Közgyűlés támogatta a 2-es metró és a gödöllői HÉV összekötésének koncepcióját
Nyomtatható verzió

Támogatta a 2-es metróvonal és a gödöllői HÉV összekötéséről valamint a rákoskeresztúri szárnyvonal kialakításáról szóló projekt megvalósításának koncepcióját keddi ülésén a Fővárosi Közgyűlés.


Az elfogadott előterjesztéshez mellékelt, több mint ötszáz oldalas megvalósíthatósági tanulmány szerint a projekt összköltsége több mint kétszázmilliárd forint.
A fejlesztés - mint írták - egy egész agglomerációs térség, valamint Budapest keleti területe nagy részének gyors és átszállásmentes kapcsolatot tud majd biztosítani.
A javaslat szerint a további tervezési munkák elvégzéséhez a fővárosi önkormányzat 2016-ban és 2017-ben maximum 1-1 milliárd forint forrás biztosítását látja lehetségesnek.
A fejlesztés által érintett területen jelenleg 130 ezer ember él, akik közül naponta körülbelül 40 ezer utasnak fog érezhető menetidő-csökkenést és szolgáltatási színvonal-emelkedést eredményezni a projekt.
A projekt közvetlen hatásterülete az északkelet-magyarországi közlekedési folyosóban helyezkedik el, amely Budapest második legforgalmasabb elővárosi tengelye, az összes napi utazás száma egy irányban körülbelül 73 ezer embert jelent, ami a teljes budapesti agglomerációs forgalom 12 százalékát teszi ki - olvasható a megvalósíthatósági tanulmányban.
A fejlesztés eredményeként, a metró- és a HÉV-rendszer összekötésével valamilyen formában megszűnhet az átszállási kényszer Budapest számos városrésze felé. Továbbá a H8-as HÉV vonalán a mértékadó követési idő csökken, az Örs vezér terei átszállást is számítva 15 perc menetidő-megtakarítás várható Gödöllő és a Déli pályaudvar között, a menetidők jellemzően körülbelül 30 százalékkal csökkennének. A két vonal összekötésének pontos módjáról, akár a teljes vonalon használható, hibrid szerelvények használatáról később dönthetnek.
A fejlesztés révén - írták - az Örs vezér terén és a megállóhelyek környezetében lehetőség nyílik a tér rendezésére, a közösségi és a zöldfelületek európai színvonalú kialakítására. A vonalon megszűnő állomásépületek területe hasznosítható lesz.
A gyors és megbízható rendszer létrehozásával az autóforgalom is csökkenhet, a torlódások és a környezetterhelés mérséklődhetnek - olvashat a tanulmányban.
Az előterjesztést 21 igen szavazattal, 4 tartózkodás mellett fogadták el.


Látogatottság: 1046
Keresés

DÍJAK, ELISMERÉSEK

2018




2017






2016



2015




*

Városimázs filmek
Filmek - A Szecesszió Éve Gödöllőn
                                       

Időjárás

az

előrejelzése


Copyright © 2010
Gödöllő Város Önkormányzata
Adatvédelem|Médiaajánlat
Impresszum|Technikai információk|Oldaltérkép
Powered by Webgyár
Design by Monokrome Vision