Eseménynaptár
H |
K |
Sz |
Cs |
P |
Sz |
V |
|
|
|
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
|
|
|
|
|
|
Önkormányzati hírek
| |
2015.12.22 14:32
Az agglomerációs közlekedésről
Nyomtatható verzió
Tarlós István, Budapest főpolgármestere mai nyilatkozatában közölte, Orbán Viktor miniszterelnökkel tegnap folytatott tárgyalásán megegyeztek abban, hogy „az agglomerációs közlekedés finanszírozásával a jövőben nem foglalkozik a Főváros… Így erről a kérdésről az agglomerációs településeknek az állammal kell egyeztetnie és tárgyalnia a jövőben.” Az agglomerációs tömegközlekedés eszközei nem az agglomerációs települések tulajdonában vannak, ezért is érthetetlen a főpolgármester nyilatkozata, reagált dr. Gémesi György, Gödöllő polgármestere. Tarlós István egyébként nem azt mondta, hogy lezárja a főváros és az agglomeráció közötti tömegközlekedést, hanem úgy nyilatkozott, hogy ettől kezdve a szolgáltatásról az államnak és az agglomerációs településeknek kell tárgyalniuk.
Az agglomerációs tömegközlekedésnek két válfaja van. Az elsőt, az autóbusz közlekedést el lehet látni más szolgáltatóval is, illetve a települések megegyezhetnek a szolgáltatóval a jelenleginél magasabb támogatásról, ha van rá forrásuk. Az a baj, hogy nincs, többek között azért, mert az állam számos saját bevételből fizetendő pluszterhet rakott az önkormányzatok vállára, hangsúlyozta a polgármester. A kötött pályás közlekedés nem állhat le Budapest határán, vagy ha erre készülnének, akkor annak biztosítani kell a műszaki feltételeit. A települések közötti közlekedés megoldása állami feladat, ebben igaza van Tarlós Istvánnak, jegyezte meg Gémesi György. Ez így van a vasúti közlekedésnél is, a települések mégsem fizetnek a MÁV-nak. A helyi tömegközlekedés megoldása viszont önkormányzati feladat, éppen ezért Gödöllő évente 100 millió forinttal támogatja a Volánbuszt. Az agglomerációs tömegközlekedés működtetésénél és finanszírozásánál azt is figyelembe kell venni, hogy a Budapestre utazó dolgozók a főváros iparűzési adóját termelik meg, az ott lévő munkahelyek, vállalkozások ehhez járulnak hozzá, hangsúlyozta a polgármester. A személyi jövedelemadóból viszont nem marad a településeknek semmi. A HÉV üzemeltetése milliárdokba kerül, az agglomerációs önkormányzatok százmilliós nagyságrendben sem rendelkeznek szabad forrásokkal. Érthetetlen, hogy miért kell most, karácsony táján riogatni az embereket és bizonytalan helyzetbe hozni a településeket, amikor az Országgyűlés már a nyáron elfogadta a jövő évi költségvetést, fejezte be nyilatkozatát Gödöllő polgármestere.
Látogatottság: 1321
| |
|
|
|
DÍJAK, ELISMERÉSEK
2018
2017
*
Városimázs filmek
Filmek - A Szecesszió Éve Gödöllőn
|